Saturday, November 14, 2009

Õpimaastik



Antud õpimaastiku koostamine algas ühise kokkusaamisega, mille käigus arutati läbi, mida teha ja kuidas rühmatööd teostada. Esmalt leppisime kokku, et sotsiaalse tarkvara asemel võtame kasutusele sotsiaalsed töövahendid, sest kunagi ei tohiks alahinnata tükikese paberi ja kirjutusvahendi jõudu. Peale vähest mõtlemist otsustasime üheselt võtta teemaks "Rahvusvaheline konverents". Suurehaardelisuse tõttu otsustasime pöörata tähelepanu konverentsi ettevalmistamisele ehk ideest kuni esimese päeva esimese kõneleja sõnavõtuni. Tööprotsess on kokku pandud allpool blogis koos videode, linkide ja sisse skännitud kohtumise protokolliga :D. Peale selle toimus igapäevane tihe e-maili, dokumentide ja graafikute vahetus.

Otsustasime valida konverentsile teema, mistõttu spontaansusest tekituna valisime sihtgrupiks lambakasvatajad. Järgnevalt kirjeldamegi, kuidas võiks lambakasvatajatele suunatud konverentsi korraldamine välja näha.

Iga asi saab alguse ideest ja teema valikust. Alustuseks saab juba esmast infot lambakasvatus liitude veebilehtedelt - näeb mis on viimased trendid, kui paljud tegelevad lambakasvatusega jne. Otsustatakse ära, mis teemadele konverent suunatakse (nt. lambakasvatajate koolitusprogramid, tõuaretuse suunad: liha või vill). Infot saab kindlasti ka arvamusliidrite blogidest, ajakirjadest jne.

Pärast teema suundade valikut tuleb leida külalisesinejad ning uurida nende tausta. Selleks on hea kasutada erinevaid võrgustikke - nt Linkedin.com, mis on inimesi ametialaselt ühendav võrgustik, kus tähelepanu pööratakse põhiliselt oma professionaalsete oskuste rõhutamisele. Oluline on aga kuidas nad suudavad oma teemasid esitada rahva ees rääkides. Seetõttu on hea vaadata kuidas nad räägivad Youtube.com vahendusel. Alternatiivina saab vaadelda ka Vimeo.com (kõrgkvaliteedilised videod), ja Bing.com/videos (suurim alternatiiv Google.com'ile). Kindlasti tuleks esitlemise oskusi vaadelda nt. Slideshare.net'ist või otsida märksõnade kaudu Delicious.com'ist informatsiooni.

Tugimeeskond on vastutav kogu võrgustiku haldamise eest. Tugimeeskonna sisesteks peamisteks suhtluskanaliteks on e-mail/skype/msn/mobiil, töö ülesandeid organiseeritakse taskide abil GoogleCalendar/OutlookTasks. Nii tugimeeskond kui ka korraldajad haldavad dokumente GoogleDocuments, Slideshare.com abil. Konverentsi jaoks luuakse oma veebileht, kuhu tuleb jooksev ja lõplik info ajakavade, esinejate, teemade jne. kohta. Veebileht sisaldab kolme olulist vahendit: registreerimine, foorum ja ajaveeb (nt. Wordpress). Registreerida saab nii kodulehel kui ka alternatiivina Google/Formsis. Konverentsi esinejatele saadetakse meili teel eraldi lepingud. Foorum luuakse Lefora.com kaudu. Foorumis saavad nii osavõtjad kui ka huvilised välja tulla oma ideedega konverentsi paremaks muutmise osas ning pakkuda teemasid - ka vabaaja sisustamise kohta. Vabaaja sisustamise kohta saadakse ideid peale foorumis esitatavate veel erivetatest blogidest, peofirmade veebilehtedelt ning vaadeldakse ka milliseid üritusi on teistel konverentsidel korraldatud. Tugimeeskond leiab erinevad teenusepakkujad läbi infokanalite, koordineerib ja analüüsib teenuseid, valides välja lahendusi, pidades läbirääkimisi, jne. Ajaveebi postitatakse teadaandeid, uudiseid külalisesinejate kohta jne. Ajaveeb ja foorum on mõeldud teineteise täienduseks. Konverentsi ajakava pannakse kokku GoogleCalendar/YahooCalendar vahendusel, kuhu saavad märkmeid teha nii külalisesinejad kui ka korraldav pool. Keskseks pidepunktiks on kodulehekülg, mis koondab endasse kõik vajaliku info edastamiseks ja tagasiside saamiseks/vahetamiseks (nt. kontaktandmed, blogi, memod, foorum, viited ettekannetele, raportitele, piltidele jms.).

Kuna soovime pakkuda oma sihtrühmale võimalust osaleda konverentsil vähemalt kahel erineval viisil. Esiteks pakkuda võimalust sõita kohale, teiseks osaleda interneti vahendusel ning seda nii konverentsil osalejatele kui ka lektoritele. Konverents jäädvustatakse audiovisuaalselt, et oleks käsitletud teemadest võimalik osa saada ka hiljem. Tehniliste vahendite vajaduse selgitame välja vahetult peale lektoritega eellepingute sõlmimist. Konverentsi toimumiskoha üheks tingimuseks on see, et seal oleks võimalik kasutada kohapealset esitlustarkvara, üles seatud interaktiivsete tahvlite süsteemi SmartBoard, koos veebikonverentsi tarkvaraga Bridgit. Antud lahendustega on võimalik teha interaktiivseid esitlusi, kus lektorid saavad näitata ja lisada oma informatsiooni erinevatest paikadest samaaegselt. Lisaks on võimalus osaleda konverentsil veebivahendusel ükskõik millises maailma otsas ja see on lihtsalt välja jagatav kasutades selleks kasutajanime (emaili aadres millele kutse saadetud) ja parooliga (saadetakse samale emaili aadressile). Lisaks sellele kasutame ka salvestusserverit, mis jäädvustab kogu meie konverentsil esitletu. See annab meile hea võimaluse publitseerida videosalvestusi näiteks Youtube.com'is, Vimeo.com'is või muus analoogses keskkonnas.

9 comments:

  1. Super töö! Huvitav idee! Kohe näha, et palju tööd sinna pandud! Rühm nr 5 annab 10p!

    ReplyDelete
  2. Äärmiselt põhjalik ning hästi läbimõeldud teema ning palju vaeva nähtud. Reaalse konverentsi läbiviimisel oleks kindlasti tehtud tööst kasu. Skeemid olid üsna kirjud kuid kui aega süveneda siis võib neist ka abi olla :) Konverentsi tagatoa joonise järgi tundub konverentsi korraldamine küll väga raske olevat:-), aga mõte hea. Hea rahulik kindel esinemine, kõik on osalenud ja teavad asjast rääkida. Siiski, jube palju erinevaid vahendeid kasutusel, kas see asja liiga keeruliseks ei aja?
    RÜHM 1 hindab -> 10p

    ReplyDelete
  3. Hästi läbimõeldud teema. Põhjalikud ja selged skeemid. Nähtav, te töötasite palju. 10p

    ReplyDelete
  4. Nii põhjalik, et täitsa lõpp!

    Tehke see konverents ära, eeltöö on ju tehtud.
    Ja väga äge teema valik! Skeem on nii vinge, et annaks lausa 11 punkti :) Teemakäsitlus ja põhjalikkus on muljetavaldav ja originaalsuse eest saab kohe lisapunkte.

    See meeldis ka: "kunagi ei tohiks alahinnata tükikese paberi ja kirjutusvahendi jõudu."

    Rühma nr 8 poolt - 10 punkti

    ReplyDelete
  5. Grupp 4. Töö väga üllatanud, idee on huvitav. Kohe näha, et olete pühendanud selleks palju aega. ÜLIMALT põhjalikult tehtud töö, üks parimaid esinemisi ning juba teemavaliku puhul võiks arvata, et koostöö edenes üsna lõbusalt ning vabalt. 10p.

    ReplyDelete
  6. Meile tundus teema väga huvitav. Äärmiselt põhjalik sotsiaalsete vahendite kasutatavus. Meeldis see, et osad sots. vahendid olid lühidalt lahtiseletatud. Arvame, et idee ja sotsiaalsed vahendid on reaalselt kasutatavad. Maastiku rakendamine võtab aega ja rakendamisega võib ette tulla ka raskusi, kuna nii paljud rakendused peavad koostööd tegema. Tehtud on suur töö ning loetust saab aru, et see on tehtud suure huviga. Töömaht oli heas mõttes üllatavalt suur - võtsite asja nii ette, nagu oleks see konverents kohe tulemas. Skeem väga hästi struktureeritud. Muide, meie ülikoolis on õpejõud salvestatud loengud+esitlused juba kasutusele võtnud. Meldiv oli ka see, et iga rühmaliikme töö on eraldi välja toodud postituste näol.
    Eriti hästi on täidetud õpilepingu see osa, kus lubati "leida huvitav ja uudne teema".
    10 punkti grupilt 6 postitas Lia.

    ReplyDelete
  7. Suurepärane esitlus ja super töö!!! Taas kord on tõestatud, et ühenduses peitub jõud. Kõik on põhjalik nii töö enda kui ka protsessi kirjelduse osas.
    10 punkti grupilt 9.

    ReplyDelete
  8. Grupp 2 annab endale 10p.
    Tundub veidi egotamine endile 10p panna aga meil oli väga hea meel üksteisega koostööd teha. Koostöö sujus ja erinevad suhtluskanalid toimisid. Valisime vist just õiged suhtluskanalid ja kui mõelda grupi psühholoogia peale, siis meie meeskonnas olid kõik vajalikud rollid esindatud :)Kõik tegid oma tööd vastutustundlikult.

    ReplyDelete
  9. Super lahe teema ja väga põhjalik ettekanne. Kui grupp olete kindlasti 10 punkti väärt! Ja grupi enesehinnang on õiglane :)
    Tervitades,
    Terje

    ReplyDelete